Naujienos

„BIOK laboratorija“ 2019-aisiais augino eksportą

2020 01 20

Didžiausia Lietuvoje kosmetikos gamybos bendrovė „BIOK laboratorija“ pernai išlaikė nepakitusią apyvartą – ji siekė 8,7 mln. eurų, tiek pat kaip ir 2018-aisiais. Tačiau padidėjo eksporto dalis, šiuo metu sudaranti 37 proc. visų įmonės pardavimų. Šiemet planuojama apyvartą didinti 15 proc. ir metų pabaigoje skaičiuoti 10 mln. eurų siekiančius pardavimus.

Eksporto rinkose 2019 metais sparčiausiai – net 45 proc. – augo Lenkija, ji aplenkė jau keletą metų pirmavusią Didžiąją Britaniją. „BIOK laboratorija“ produktus eksportuoja į 25 šalis, tarp kurių – Didžioji Britanija, Beniliukso šalys, Čekija, Suomija, Lenkija.

„Praėjusiais metais stebėjome prekių ženklų „Ecodenta“ ir „Kilig“ augimą Lenkijoje. Dantų pastas lenkai jau buvo pamėgę ir anksčiau, tačiau pernai pirkėjus patraukė išskirtiniais dizaino sprendimais, prieinama kaina ir natūralia sudėtimi pasižymintys „Kilig“ produktai. Taip pat sulaukėme naujų „Ecodentos“ ir „Kilig“ užsakymų iš Rusijos bei Saudo Arabijos Karalystės. Iš šių rinkų tikimės reikšmingų pardavimų šiemet“, – komentuoja Romualda Stragienė, „BIOK laboratorijos“ vadovė.

Privačių etikečių augimas – ir kliūtis, ir galimybė

Anot R. Stragienės, nors Lietuvoje įmonė yra tarp penkių didžiausių žaidėjų kosmetikos ir burnos priežiūros kategorijose, norint išlaikyti lyderystę svarbu ieškoti greitų ir originalių, inovatyvių sprendimų. Juolab, kai šiuo metu rinkoje stebimas spartus skaitmeninių prekės ženklų, individualizuotų pasiūlymų, prenumeratų bei privačių etikečių augimas.

„Prekybos tinklų produkcija užima vis daugiau vietos lentynose, todėl prekių ženklams ploto jose lieka mažiau. Kita vertus, privačių etikečių augimo tendencija – globali, todėl sulaukiame užsakymų iš viso pasaulio. Pernai pradėjome dirbti su didesniais kontraktinės gamybos užsakovais ir išsiuntėme pirmuosius užsakymus klientams iš Turkijos, Didžiosios Britanijos ir Lenkijos. Eksporto rinkoje potencialas – milžiniškas, bet  verslo vystymo kelias yra itin ilgas. Visas procesas užtrunka gerokai ilgiau nei namų rinkoje bei pareikalauja didesnių pradinių investicijų. Pavyzdžiui, nuo pirmo kontakto su Didžiosios Britanijos vaistinių tinklo „Boots“ atstovais iki produkto užsakymo ėjome lygiai pusantrų metų“, – atskleidžia R. Stragienė.

2020 metai – pardavimams augti

„BIOK laboratorijos“ produktų asortimentas buvo optimizuotas atsisakant daugiau nei 30 nepelningų ar nišinių produktų. Atsisakius jų, pagerėjo gamybos efektyvumas ir apyvartumas. Įmonės krepšelyje nebeliko „Rasos“, „Aro“ ir „BIOK Dermatology“ prekės ženklais pažymėtų produktų, kuriuos pakeitė „Kilig“. Tai – jauniausias įmonės prekės ženklas, pernai vasarą atšventęs pirmąjį gimtadienį.

„Naujos linijos ir inovatyvūs produktai pernai itin pasiteisino. Pristatėme „Kilig Urban“ liniją saugančią miesto išvargintą odą, bendradarbiaudami su Kauno „Žalgirio“ krepšinio klubu sukūrėme „Margarita for Man Žalgiris“ liniją vyrams bei nustebinome pirkėjus špinatų skonio „Ecodenta“ dantų pasta. „Ecodenta“ buvo apdovanota „Metų prekės ženklo“ apdovanojimu už inovatyvų požiūrį į prekės ženklo vystymą. Planuojame ir šiemet pristatyti inovatyvių produktų naujienų: „Margarita Anti-age“ produktų seriją brandžiai odai, specialiai pajūriui dedikuotą „Margarita Batic sea“ liniją bei intensyviai drėkinančią unisex „Kilig Hydraline“. Tikime, kad tai padės pasiekti tikslą – šių metų pabaigoje skaičiuot 15 proc. didesnius pardavimus, išlaikant norimą pelningumą“, – planais dalinasi R. Stragienė.

Šiuo metu „BIOK laboratorijoje“ dirba 67 darbuotojai, tačiau žadama šį skaičių didinti plečiant pardavimų bei gamybos skyrius. Planuose – ir nauja gamykla Vilniaus rajone, Avižieniuose. „Pernai pavasarį gavę leidimus, o rudenį paruošę sklypą, šiemet antroje metų pusėje planuojame pradėti statybas“, – atskleidžia R. Stragienė.

„BIOK laboratorija“ yra didžiausia Lietuvoje kosmetikos gamybos bendrovė, valdanti tris prekės ženklus „Kilig“, „Margarita“ ir „Ecodenta“. Iš viso bendrovė gamina daugiau nei 250 skirtingų veido, kūno ir plaukų priežiūros bei burnos higienos priemonių.